Portfolio

måndag, november 07, 2016

Sju år med dig

Idag firar vi vår årsdag och i år är det sju år sedan jag for på den där festen där jag råkade Ronnie. Vi firar inte på något speciellt sätt, den här dagen har varit tillräckligt omtumlande som det är. Ronnie började skolan igen idag och Zoey var ensam hemma för första gången (3 timmar bara) så det har inte varit en superrolig dag då vi bara har oroat oss över henne. Men som bäst står Ronnie i köket och lagar pulled pork och jag ska svänga ihop någon chokladig efterätt. Lite lyxigare vardagsmat i varje fall. Vi har pratat lite om våra ungdomsår (haha) och kom fram till att vi saknar Ekenäs och tiden där. Jag plockade ihop några bilder, försökte ta såna jag inte har visat här förut så får ni se hur vi sett ut, små emokids som vi var back in 2009.

allt började år 2009....jag var 19 och Ronnie var 18.
Efter 5 månader ihop flyttade jag till Usa för ett år. Ronnie hälsade på mig efter att jag varit där i 8 månader. Tuffaste året i vårt förhållande helt klart. 
Sen flyttade vi till Ekenäs och bodde och studerade där i 3 år. Båda konstnärliga ämnen.
Vi förlovade oss 2012.
2016

Jag har valt att inte blogga om vårt förhållande, det är väldigt sällan som jag skriver om Ronnie, annat än vardagliga saker och ibland dyker han upp på någon bild. Jag tycker att det är en privatsak och har heller inget intresse av att läsa om andras förhållanden. 
På sju år kan mycket hända och vi har båda utvecklats och blivit vuxna tillsammans. Vi peppar varandra och pratar mycket, han är min bästa vän. Vi är båda väldigt kreativa och konstnärliga människor och jag älskar vårt bohemiska liv - vi är kanske fattiga på pengar men väldigt rika på kärlek. Och nu har vi också en hund som är vår bebis och som vi älskar så mycket. Det finns ingen som han, min älskade Ronnie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar