Portfolio

söndag, december 18, 2016

Fotat julkort

Hej, jag lever nog fast bloggen ekar tom. Är bara så trött efter jobbet så jag orkar aldrig öppna datorn när jag kommer hem. Och sen är det virka, virka, virka som gäller hela kvällen. Men snart är alla klappar färdiga.... 
Idag har det varit en rolig dag! Vi har städat, fotat julkort och haft nästan hela min familj på besök. Halva familjen sticker söderut över julen (jag är ännu sur på er, haha) så vi delade julklappar redan idag. Sen överraskade mina föräldrar med att julhandla mat åt oss, så nu har vi kylen och frysen full med mat, så tacksam! Vi ska till och med göra vår egen skinka för första gången.

Har varit lite ledsen över att inte kunna spendera julen med min familj i år så har inte haft supermycket julfiilis och ni har kanske märkt att julkalendern plötsligt upphörde. Well, well. Jag känner mig själv bäst och mitt välmående kommer före min blogg så jag har istället vilat på kvällarna och spenderat tid med min lilla familj istället för att stressat skriva inlägg åt er. Jag får ju liksom inte en endaste cent för det. Jag ska bara blogga när det känns roligt...och idag känns det så.

Det är andra julen jag inte firar med min familj, förra gången var det 2010 och då var jag au-pair i Vermont, USA. Men jag vet att den här julen också kommer bli bra, bara annorlunda. Vi kommer fira den med Ronnies familj i Terjärv. Ska bli kul att se vad Zoey tycker om sina julklappar, har såklart köpt flera åt henne, haha. Grisöron, en boll och en aktiveringsleksak. Borde kanske köpa ett ben åt henne ännu. Om någon vill köpa en julklapp till henne älskar hon bollar, mjukisdjur och godsaker. En toapappersrulle med godis blir hon eld och lågor över och en pafflåda är disneyworld för henne. Så ni vet :D


Zoey och jag försökte få till något slags familjeporträtt idag, hahaha. Vad tänkte jag med?
Nå, årets julkort blir bara på Zoey. På 78 bilder fick jag en perfekt. Den får ni se på julafton.

Fotade på Ristikari skolas bakgård som är vår granne.


Oj, här är en tomteluva i mammas jackficka! Nu är den miiiiin!

Min busunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar