Portfolio

söndag, oktober 15, 2017

Bröllopsplanering: festlokalen


Idag vill jag berätta om vår festlokal och lite om hur vi kommer dekorera den (jag kan ju inte avslöja allt!), tema och färger. Vår festlokal är en danspaviljong på ett jättevackert ställe ute på landet. Vi kommer att ha ett höstbröllop så det kommer vara mörkt på kvällen (en orsak till varför vi ville ha ett höstbröllop! Mysfaktor x 100) och jag vill ha massor av ljusslingor, lyktor och levande ljus. Vårt tema är "Enchanted forest" och färgerna är burgundy, emerald, gold & blush. (det låter bättre på engelska, hehe). Nedan ser ni ungefär vilka färger det är. Grönt och guld är huvudfärgerna. 


Ni får en smygitt på festlokalen! 


Supermysigt och rustikt, jag tror storleken också är perfekt för oss, vi blir 66 pers. som det ser ut nu.


Massor av ljusslingor som sagt! Vi har ett par stolpar mitt i lokalen som jag tror vi täcker med vitt tyg och ljusslingor. (Jag tror att jag köper ljusslingorna på mellandagsrean).


Och rislampor och pom-poms i taket! 
Dom behöver inte alla vara vita, jag vill gärna ha det färggrannt.
(Ronnie inflikar här att han inte vill ha färggranna pom-poms xD) 
(Han är minimalist och jag är verkligen inte det, haha) 


Gulddetaljer såsom tavlor/ramar, lyktor, ljusstakar osv.
Kanske också stubbar att ha lyktor på?


 Trädetaljer och dekorationer från skogen! Jag drömmer om ett efterättsbord med chokladdesserter! 


Mässingsljusstakar, mossa, mörkgröna tygservetter, mitt unika porslin....bordsdukningen kommer vara så rolig att förverkliga! Om jag ännu skulle hitta guldfärgade bestick skulle jag vara i sjunde himlen men tydligen finns det inte att hyra något sånt här i landet. 

Ja, det var lite om hur vi tänker med dekoreringen av lokalen. Såklart har vi ännu inte bestämt allt, t.ex om vi ska ha photobooth är ännu öppet. Vad tycker ni om våra planer? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar