Portfolio

söndag, juni 10, 2018

I took a trip and now I´m sick


Hej på er. Går bra det här med att blogga regelbundet, hehe. Förra veckan var jag på en snabbvisit till Stockholm med min pappa, bror och bästis. Pappa skulle springa Stockholm maraton så vi andra hängde med för en liten resa. Det var verkligen på tiden för mig, jag har ju inte varit utomlands sedan mitt au pair år 2011, haha. Har nog rest runt i Finland men inte någon annanstans. Min sambo är ingen storälskare av att resa och jag gillar inte att resa ensam, ett år i USA var tillräckligt för mig. Och sedan älskar jag ju vardagen och att vara hemma, jag njuter av det så jag har inget större behov av att resa, för mig är det mera ett stressmoment än njutning. Hur som helst. Vi var alltså bara 12h i Stockholm och vi tog nog det mesta ur dom timmarna skulle jag vilja påstå. Men nästa resa jag gör får inte vara sådär stressig, det klarar jag inte av.


Det blev dock ingen maraton för pappa, för han blev sjuk på vägen till Stockholm och sen när vi kommit hem blev både jag och Sanna det också. Det verkar vara ett virus och jag är alltså fortfarande sjuk och hostar om nätterna så jag har inte sovit mycket. Jag är väldigt rastlös av mig och det är så svårt för mig att bara ligga still och sova hela dagen. Och sen får jag så dåligt samvete för att Zoey har det tråkigt. Fast det inte går någon nöd på henne, Ronnie tar ju hand om henne hur bra som helst. Sjukt att såna här känslor mammor oftast får för sina barn har jag redan med min hund. För Ronnie får inte dåligt samvete på samma sätt. Konstigt det där. Att kvinnan alltid känner att ansvaret för andra ligger på henne, även när hon är sjuk. Aldrig någonsin får en bara vila utan dåligt samvete. Nåja, det var ju inte det jag skulle skriva om.
Även om jag blev sjuk och har haft en supertråkig vecka var det roligt att få resa lite och komma bort från gamla Jeppis. Nu lockar den där Skottland resan ännu mera än förut....tips på hur jag ska få Ronnie med på honeymoon dit i höst?

Köpte annars äntligen en Harry Potter mugg åt mig själv från Science Fiction bokhandeln i Gamla Stan. Det var ju på tiden, älskar den! Slarvade också med mig ett par blommiga byxor och lite papper och vykort och såna saker. Kan visa de fina vykorten i ett annat inlägg.

Ja, och så har jag fått mina första glasögon vid 27 års ålder! Jag använder dem nu vid datorn och när jag läser, virkar osv. Nu när jag börjar vänja mig vid dem är jag riktigt nöjd. De första dagarna blev jag riktigt yr, speciellt om jag gick när jag använde dom.
Ha en skön söndag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar