Portfolio

torsdag, augusti 30, 2018

3 nätter kvar



Jag borde verkligen sova nu men jag måste skriva av mig först. Ronnies ring är nästan klar, fick mycket gjort på den idag. Vi är på gång med programbladen, banderoller med gästernas namn ska limmas runt varje program så det tar en stund. På morgonen satt jag och skrev tydliga listor för skaffare, toastmaster och en ”game plan” för lördagen så att alla vet om vad som händer när, alla små detaljer om vad som ska göras. Det var skönt att få gjort då vi har först den senaste veckan bestämt alla små detaljer iom bröllopsdagen, hur vi gör vissa saker ifall det regnar osv. Nu borde i alla fall jag ha på klart vad som sker på bröllopsdagen. 

Ikväll fick vi nycklarna till vår festplats! Vi åkte dit (det är en halvtimme bort) i tre bilar, fullpackade med grejer. Pappa hade kärran full med stolar som vi hyrde (i lokalen finns endast neon-orangea och blåa stolar). Vi fick mycket gjort på tre timmar, alla bord bar vi till sina rätta platser (inklusive buffébordet, gåvobordet, gästbok, chipsbuffé-bordet) och alla bord fuck dukar och löpare. Vi radade ut alla stolar och hann också med att vira in stolparna i mitten av paviljongen, hänga upp en stor ram...alla jobbade på så bra och sen drack vi kaffe och te och åt smörgåsar och kaka som mamma hade med. Det var mysigt!

Bilder och videoklipp finns på min insta: rebeckadahlvik (måste ju snart byta namn där också!)

Imorgon får vi börja med det roligaste - dekorering av alla bord! Idag var det ju mest att bära stolar och bord och ordna saker, tomorrow the fun begins! Men före det ska jag på massage till Nedervetil och hämta hyr-ljusstakar i Kokkola, köpa 10 chipspåsar till chipsbuffén och hämta mitt Lush paket (det kom i tid, halleluja!). Men nu - sova. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar