Portfolio

söndag, augusti 26, 2018

Wedding Week



Då var den här. Bröllopsveckan. På lördag gifter vi oss. Iiik! Spännande, nervöst, roligt, lite stressigt men mest positiva känslor. Efter ett år av planerande är vi äntligen här. 

(Vi har alltså varit förlovade sen 2012 men valde ett bröllopsdatum för ett år sedan). 


Jag är betydligt lugnare nu än jag var för en vecka sedan. Vi har fått så mycket gjort under helgen att det känns som att allt nog löser sig till slut. Jag fick semester i fredags så nu kan jag koncentrera mig fullt ut på de sista projekten. 


Här får ni lite bilder på vad som hänt den senaste tiden.



I torsdags var jag till frissan och klippte och färgade håret. Kan varmt rekommendera min kusin Ellen som gjorde mitt hår, på Salon Marjo Ahola i Kokkola! Är väldigt nöjd med färgen.



Chipspåsarna till chipsbuffén framskrider, borde nog få dem klara imorgon. Jag viker upp dem, stämplar och viker de platta igen, annars tar de upp så mycket utrymme på bordet sen.

Tänker ha dem i lådan som syns på bilden.



Pappa har byggt valvet vi ska gifta oss under, det ska dekoreras med tyg och fejkblommor. Möjligtvis en skalle också, måste prova och se om det ser bra ut. 

Sen har vi tillverkat och målat olika slags skyltar vi ska ha som dekoration, lastpallar och stora tavlor och ramar.



Ronnies ring är ännu under tillverkning men det fixar jag nog, den är snart klar! Har varit så roligt att sätta mig ner vid mitt guldsmedsbord och skapa igen, har fått ny inspiration och ser fram emot att få sätta mig där igen efter bröllopet och skapa nya smycken!

Vet ni vad? Jag ska bara fixa fram 3st mattallrikar till, sen har jag unika tallrikar och asietter åt 74 gäster! Yessssss I did it! Kommer bli så fint!



Från förra höstens provdukning. En del saker med dukningen har nog ändrats en del men hur får ni se sedan! 


Ska blogga hela bröllopsveckan så kika in här imorgon igen! Och följ mig på i instagram: rebeckadahlvik 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar