Portfolio

torsdag, september 27, 2018

Crappy days and twenty-eight




Hej på er. Om det nu ens är någon som läser här mera. Ibland vill jag bara sluta blogga för det är så mycket jobb och så lite jag får tillbaka. Men sen vill jag ändå kunna läsa om några år vad vi har gjort och så....även om jag bloggar väldigt lite nu om man jämför med tidigare år. Jag har mycket bröllopsbilder att fortfarande visa er, jag vet. Jag har mått ganska dåligt den senaste veckan så att blogga har inte kommit så högt upp på listan. Det är mycket som händer nu....En hel del oro över hur framtiden kommer bli, vi skulle vilja flytta till nåt större, är trött på att bo i höghus med irriterande grannar, Ronnie håller på och startar företag, jag har tagit min tredje tatuering, jag fyllde 28 i måndags men mådde inte alls bra och tyckte inte det var särskilt kul att fira det....Haft den värsta PMS ever, och igår hade jag stegring och bara sov hela kvällen. Får inte gjort nåt vettigt här hemma. Disken och tvätten bara stirrar tillbaka på mig. Idag fick jag dock väldigt goda nyheter på jobbet! Jag blev ju anställd som vikarie i januari (för 4 månader) och fick sen förlängd kontrakt till sista oktober och nu får jag vara kvar ytterligare 6 månader - till sista april nästa år! Och löneförhöjning också.....what?! Jag var inte förberedd på det alls...jag hade räknat med att bli arbetslös haha. Så det är SÅ skönt, det är verkligen en tyngd som lyfts från mina axlar. Nu kan jag ju också spara mer varje månad så kanske vi kan flytta nästa vår istället? Hoppas det. Nu ska jag sova. Ta hand om er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar