Portfolio

fredag, februari 05, 2010

Min "sak"

Ibland undrar jag vad folk tänker med. Idag när jag åkte till affären efter skolan för att handla mat träffade jag på en äldre släkting. Det första hon säger efter "hej" är "Vad har du på hakan?".
Frågar man det!?
Vad roligt att alla är så intresserade av min äckliga finne på hakan som har förvandlats till ett äckligt berg med underbara färger och grejer.
Sen frågade hon vilken salva jag lägger på det för att jag skall få det att försvinna. Vilket normalt samtalsämne i matbutiken. Finns det inget annat att prata om?
Det här hände i lördags också, på öppet hus då jag träffade på en vän som jag inte hade sett på länge. Det första hon frågar om är vad fan jag har på hakan. Vad trevligt. (Hon sa inte fan, jag la till det för att det skulle låta bättre...heh).
Men ni fattar.
Prata inte med mig om min äckliga finn-sak jag har på hakan. Den är faktiskt snart borta! Jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar