Portfolio

tisdag, februari 16, 2010

Projekt Svarta Jeans








Jeansen av märket Link (Seppälä) gick sönder på vänstra knäet sommaren 2008 då jag satt på då Daniela körde till farmor & farfars...samma dag hon hade fått kortet. Vi föll på asfalten...aj aj. Jag har ännu ett litet ärr kvar på knäet. Tack syster. ^^,
Fast de blev lite trasiga är de mina favoritjeans, eftersom de sitter så bra. Och sina favoritjeans slänger man inte bara för att de blir lite....trasiga.
Så i fredags efter att jag hade tittat på bilder från coola mänskor från Tokyos gator, var jag tvungen att ta till tråd och nål...och sax. Detta är resultatet. En svart dragkedja på vänstra benets innersida, silvriga pärlor sydda för hand (tungt!) på högra knäet, nitar på vänstra låret (och bakfickan) och så rev jag lite nya hål här och där. Med ett par färggranna strumpbyxor under (jag har blåa,lila,rosa,gröna....) är det skitsnyggt! Tycker jag.
Jag älskar trashiga kläder....love love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar