Portfolio

tisdag, maj 18, 2010

Jeans, grönska & målarfärg

Idag var jag ovanligt trött så allt kändes lite tungt och jobbigt. Men jag är glad att jag får göra varierande saker på min LiA plats och inte samma sak hela tiden. Med salmiak-asken i fickan gick det lite bättre.

Kom fram till att mina ljusa, lösa jeans som jag hittade på loppis i höstas är perfekta när man snickrar.

Mot slutet av dagen började det regna och åska...det regnade in i snickeriet genom den stora dörren och genom sprickor i väggen så vi var tvungna att slänga trasor lite här och där på golvet.
Jag målade och ytbehandlade en hel del. Jag börjar bli helt ok på att lacka med pensel!

Igår limmade jag då bordet och jag var lite nervös hela dagen idag om någon hade sprungit i det eller om det skulle bli helt snett. Men nej, mina oro var onödig och efter en timmes slipande kunde jag måla första varvet. Det känns bra nu, kompis det känns bra nu.
Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar