Portfolio

onsdag, oktober 20, 2010

Värdfamiljen

Eftersom jag har några nya läsare och inte gjort detta förr kunde man ju göra det nu. En liten presentation av min värdfamilj så alla hänger med!
Jag tar hand om 3 barn. två pojkar och en flicka. Brighton och Jackson är tvillingar och är 6 år. Zachary är 4år.
Brighton, 6 år. Här på en karusell i Boston. Hon går i första klass. Hon är väldigt konstnärlig av sig och vi tycker om att rita och pyssla tillsammans.
Jackson 6år, här har han nyss fått sitt gula bälte i karate. Går i första klass. Han är väldigt aktiv och har svårt att sitta stilla. Han älskar att spela Star Wars, på Wii.
Zachary, 4år. Vill bli kallad "Zach". Han går i preschool. Han är vårt lilla mjölkmonster som för det mesta är på bra humör. Lite blyg bland folk men pratar mycket här hemma!
Teresa är kock på deras Bed&Breakfast. Hon lagar supergod mat!
Amy tar hand om "hotellet" och allt därtill. Hon är jämt igång med någonting. Så mina värdföräldrar har alltså ett Bed&Breakfast och jobbar vanligtvis kvällstid då restaurangen är öppen. Jag jobbar alltså eftermiddag och kväll. Hämtar barnen från skolan, tar dem till deras aktiviteter (karate,gymnastik,simning,tennis etc.) gör läxor med dem och lägger dem i säng.
Jag jobbar också lördagar. Söndag är min lediga dag.

Så har vi ju hunden, Escudo. 9 år är han och världens sötaste som tycker om att skita lite här och var. Han biter främlingar, konstigt nog inte mig när jag först kom. Men nu är vi bästa vänner! Min dörr är alltid öppen för herr Escudo. Han förstår svenska och finska. Jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar