Portfolio

onsdag, februari 09, 2011

Onsdag

En viss Ronnie ligger ännu i min säng....fast han borde vara hemma i Finland redan. Han missade flyget....med en dag. Men jag trodde ju också att han skulle fara hem först på tisdag så mitt fel var det nog också. Imorgon tar vi nya tag!
Annars så har barnen många aktiviteter som vanligt och massor av läxor. Det gäller att planera bra så man hinner med allt som ska göras varenda dag.....igår t.ex efter skolan så åkte vi till karaten, efter det till simningen som var 15min längre eftersom förra tisdagen var snowday så då hade de ingen lektion. Efter simning blev det Burger king och vi var hemma lite före 20.00. Då skulle de ännu göra läxor....minstingen somnade på soffan då tvillingarna gjorde matte. Då läxorna var gjorda blev det läggdags....

En sak som är.....irriterande...är att skolsystemet inte är det bästa här (Enligt mig). Barnen får ett papper hem varje vecka. Där står det att de skall läsa 15min 3ggr/vecka, matteuppgifter som man (JAG) skall hitta på själv, stava 35st ord högt för mig 3ggr/vecka.....plus andra saker....allt det här gånger 2 då jag har tvillingar. Ännu till det att efter att vi kommit hem, ätit middag och städat undan lite är det ca 2timmar kvar före det är läggdags....då ska man hinna göra läxor, leka och varva ner....går inte alltid sådär jättebra kan jag säga er.
Så det är väldigt mycket upp till föräldrarna/au pairen att barnen lär sig något över huvudtaget....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar