Portfolio

tisdag, januari 21, 2014

Drömlägenheten

Jag och Ronnie har börjat se på lägenheter i Jakobstad. Vi skulle helst vilja ha en 3:a så nära stan som möjligt...men jag tror att vi har gått och blivit kräsna. Efter att ha diskat för hand i 3 (valfri svordom här) år så skulle jag gärna ha en diskmaskin. Så skulle jag också väldigt gärna ha tvättmaskinen i lägenheten.

Hur kan de finnas så många människor med så otroligt hemsk smak!? Jag undrar hur de tänkte när jag såg ett (fult) kök i furu med skrikiga, randiga tapeter i orange på bara övre halvan av väggen....
I alla fall....vi har hittat en häftig 2:a i centrum men den är kanske liiite för dyr. ( se lägenheten --> Aktia )
Vad jag gillar med den här lägenheten:  Den är öppen och ljus. KÖKET!!! Snyggt badrum. Annorlunda än alla andra, tråkiga lägenheter som alla ser likadana ut. Att den är mitt i stan. Mysigt sovrum, verkar ha bra storlek. Garderoben eller förvaringsutrymmet i hallen/korridoren/vad det nu är. 

Vad som är mindre bra: Det finns bara två fönster i hela lägenheten. Som dessutom är halvt under marknivå - måste vara ganska mörkt....men med bra planerad belysning skulle det säkert gå. 
En kommer rätt in i köket, som jag ser verkar det så iaf....lite "America-feeling" över det..hehe. 
Svårt att inreda ett enda, stort rum? Där ska finnas bord, soffa + tv, arbetshörna (skulle helst inte ha det i sovrummet).....

Men....den är ju så jävla cool!!!!! I want, i want, i want it!
Man kan ju alltid drömma :)





Det kommer ändå sluta med att vi bor i någon liten, kall stuga i Esse eller något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar