Portfolio

tisdag, januari 28, 2014

YP, du är inte älskad

Recept på en misslyckad början på veckan!

Dag 1: Vaknar på dåligt humör, tjafsar med pojkvännen och lämnar lägenheten sur och bitter. Kommer till skolan, allt går bra några timmar. Sedan börjar det skita sig. Lödningarna funkar inte alls och jag får göra om samma sak flera gånger. Sen tar gasen slut! Alltså i hela verkstaden. 
Så vi får vänta typ ett par timmar för att någon gubbe i Karis ska komma med mera gas. Under den här tiden kan jag inte göra mycket för jag skulle ha behövt löda för att komma vidare. 
Stannar lite längre och får lödningarna gjorda, något som egentligen inte skulle få ta längre än en timme, (allra allra högst) tog hela dagen...Slutade dock att sura när jag kom hem och var snäll och glad åt gubben min. 

Dag 2: Börjar dagen med att säga hejdå åt Ronnie för han åker till Helsingfors idag på jobbresa. Han kommer hem sent på torsdag kväll. Buhuuu. Så jag pussade honom lite extra. 
Kom till skolan, det tog ett par timmar före det började skita sig. Jag skulle löda örhängeskrokarna fast på spindelkroppen och det var ju tydligen alltför jävla svårt. 
Efter 3 försök fick jag fast det ena. Det andra fick jag fast på 5:e försöket men när jag skall lyfta upp det från lödkarusellen (saken man löder på) LOSSNAR huvudet + benen från resten av spindelkroppen! 
Jamen det va ju för roligt va! Ska vi ge Rebecka en till utmaning? Fogen som jag hade lött allra först och som hade en högre smältpunkt (alltså det borde inte ha gått upp, jag värmde för mycket, obviously) hade gått upp. Jag fick det lött tillslut och jag håller tidtabellen men fan vad jag fick panik när det hände alltså. USH.

Sätt till PMS och blanda bra så du får en fin och jämn smet!

Så vad gör jag ikväll........?
Det enda alternativet är väl att ta till flaskan......? Eller? (Det är kallt här annars)

Nånej. Jag köpte Geisha choko (min favorit, ni bör skriva upp det om ni någon gång vill överraska mig!)
och choko kex och tänkte avnjuta detta med Gossip Girl (ska börja på sista säsongen idag!) och Modern Family. 

Vad vill jag ha sagt med allt detta?
Jag hatar YP. JAG HATAR YP. Musik är bra. Pojkvänner likaså. Och choko. Antagligen lärde jag mig något av detta och är kanske bättre på det nästa gång. Lödning är inte alltid lätt kan jag säga er. 
En kan inte vara på bra humör hela tiden. Allt kan inte gå som man vill hela tiden. 
Men en måste få klaga ibland!!! I´m no perfect superwoman!

För att komma i rätt stämning spela dessa:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar