Portfolio

måndag, januari 06, 2014

Framtidsplaner

2014, ett år som jag ser mycket fram emot! Gör mig inte besviken!
Det nya året väntar på flera spännande saker...
först och främst ska jag försöka bli färdig med den här skolan
 och förhoppningsvis bli guldsmed i slutet av maj. 
Sen väntar en flytt till Jakobstad, vilket innebär att köpa lite nya saker och att inreda, blir så kul! 
Det bästa med flytten är ju förstås att vara nära familj och vänner igen. 
Vi har ju inte kunnat bjuda över våra vänner & familj på middag när som helst.
Det vore ju bra att ha ett jobb också för jag behöver en paus från studielivet.
Jag vill spara för att kunna resa och se världen! London eller Paris skulle jag vilja se till näst...
Sen vet man aldrig, kanske det blir bröllop redan det här året...
min senaste idé är att vi skiter i att ha en vigsel och istället bara far till magistraten 
och har sedan efteråt en fest. Det tyckte min syster inte alls om haha...
Så har vi funderat lite på att skaffa en hund, då vi har flyttat till Jeppis.
Vi har inte bestämt något än, det är ett stort beslut som vi måste tänka noga igenom.
Jag, som aldrig har haft något annat än två knäppa kaniner (pga. av min allergiska syster) 
vill gärna ha en hund i något skede...men i vilket skede av livet "passar" det bäst? 
Det är väl som med barn, det finns aldrig riktigt någon perfekt tidpunkt...

1 kommentar:

  1. Jee...mycket fina ideer... :-) Ser framemot att ni kommer närmare! Och kan också vara hundvakt vid behov ;-)

    SvaraRadera