Portfolio

torsdag, maj 01, 2014

DREAMS

 En av mina drömmar är att kunna jobba med det jag älskar, att tillverka smycken. Att få vara min egen boss, jag tror det skulle funka utmärkt. Den här drömmen har mer eller mindre verkat omöjlig den senaste tiden på grund av.....rädsla? Osäkerhet, skulle jag klara av det? Finns det ens marknad för det uppe i Österbotten? På vilket skulle jag sticka ut från allt annat? Jag har massa idéer och tankar om hur jag skulle göra, och jag vill inte att jag, på min dödsbädd ska tänka "tänk om jag hade vågat starta mitt eget företag och göra det jag älskar". 
Efter att jag blir färdig ska jag ta ett mellanår, ta avstånd från smyckestillverkning ett tag och suga i mig inspiration. Resa, göra något helt annat. Då brukar inspirationen och passionen komma tillbaka. Det gör den alltid. Och då, ja då kanske jag går en företagarkurs, söker startpeng och startar min egen firma. 
Men tillsvidare - några inspirationsbilder för min framtida verkstad!
Keep on dreaming!

2 kommentarer:

  1. Inte bara "keep on dreaming" utan kööööör till !!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idén måst mogna naliti till men ja tror noo att i händer förr eldä sejnari :))

      Radera