Portfolio

måndag, december 29, 2014

Året 2014: Vårvinter

Snart är året 2014 förbi och för mig har det varit ett händelserikt år. I tre inlägg kommer jag att blicka tillbaka på året, vad som hände i mitt liv...både det bra och dåliga.
Första inlägget behandlar januari - april.

Januari
I januari bodde vi i Ekenäs och jag lekte mycket med min nya kamera, Canon 600D. Skrev ett inlägg om mina framtidsplaner för 2014, roligt att läsa så här i efterhand. Inget bröllop blev det i år ännu och ingen hund heller. Men resten gick i uppfyllelse! Den bästa hemmafesten ever ägde också rum i januari. Guldsmederna + Ronnie som dansade i vår lilla tvåa mitt i natten. En av årets bästa kvällar. Spontant = bäst. 
I skolan gjorde jag ett par spindelörhängen som kundarbete och yrkesprov. 
Jag är väldigt nöjd och stolt över dem! Önskar jag hade dem själv!
Februari
I februari kom vi upp till Jakobstad på sportlovet och sökte lägenheter i en hel vecka. Jag tror vi såg 11 lägenheter men vi hittade tillslut vår drömlägenhet på 57kvm i Skata. Stenhus, högt i tak, breda fönsterbrädor, diskmaskin, tillåtet att ha husdjur och hyran var perfekt. Resten av månaden och hela våren var jag helt inredningstokig och var på Pinterest jämt. Jag hade tusen idéer om hur lägenheten skulle inredas.
Mars
I mars klippte jag håret väldigt kort (dock inte så kort som när jag var 14). Anna och Set hälsade på ett veckoslut och jag började skissa på mitt slutarbete. Jag hade en motivationsdipp och kände att skolan var tung och att inget var riktigt roligt. Jag drömde om sommaren, flytten och att vara färdig med skolan.
April
I april var jag och två klasskompisar ett dygn i Helsingfors för att kolla in ett galleri vi skulle ha vår vernissage i en månad senare. Roligt att komma ifrån Ekenäs lite men jag trivs nog bäst bland skog och ängar. 
Min favorit smyckesdesigner började följa mig på instagram, det var coolt! Kolla in hennes smycken HÄR.

Vi hade också en skön picknick i solen med klasskompisarna (och Ronnie). 
Utöver det började jag också packa inför flytten. April överlag var jag mycket gladare...tror solen gjorde mycket där! Jag såg ljuset i slutet av tunneln - klart att jag skulle greja att få min examen i slutet av maj!





Del två kommer imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar