Portfolio

tisdag, december 23, 2014

Jullista

Här kommer en jullista som jag snodde av Carro!

1.Var kommer du spendera julen i år?
På julafton är vi först hos Ronnies mormor i Terjärv, dit kommer också Ronnies mamma med man och Ronnies bror med familj. Till kvällen åker vi hem till mina föräldrar och lillabror på andra sidan byn och äter julmiddag där och min syster och hennes pojkvän kommer också dit. Vi kommer nog övernatta åtminstone en natt där. På juldagen är det tradition att fara till fammo och faffas för kaffe och dopp.

2. Vad hoppas du att finns i tomtens säck?
Jag har varit i stort behov av en printer hela hösten.....och en bok skulle jag bli superglad över! 

3. Tre saker som måste finnas på julbordet?
Julskinka, lådor och mammas viinimarjahyytelö (orkar int börja fundera vad det är på svenska, lol)

4. En bild du laddade upp på instagram kring förra julen?
Ni får två för jag hittar inte originalen. Ekenäs lucia och julpyssel.

5. Om du skulle vara tvungen att ge en julklapp åt någon du inte tycker om, vad skulle du ge då?
Mina pepparkakor jag bakade härom dagen, det var nog något som gick fel i år, de blev hårda som sten och lätt brända.....ehee. Ja, jag är inte känd för att vara awesome i köket.

6. Går du i julkyrka?
Inte sen jag blev ateist.

7. Första bilden i din kamerarulle i telefonen?
På min praktikplats Jalo i Fiskars för två år sedan.

8. Sista bilden i din kamerarulle i telefonen?
Mina askar kom äntligen igår! De är superfina och jag är så nöjd!!!!

9. När kläs granen?
Nu har jag ingen egen, riktig gran men när jag bodde hemma brukade vi ta in granen och klä den ungefär 3 dagar före jul. Inte tidigare i varje fall.

10. Vad ska du ha på dig på jul?
Ingen aning. Tror inte jag orkar med klänning. Typ jeans och någon varm tröja. 
Ska ju bara vara med nära och kära.

11. I vilka färger går din jul i år?
Vitt, svart och grått.

12. Har du upp tro, hopp och kärlek?
Äger inga sådana även om jag är jeppis-bo numera. Tror dock att jag inte heller kommer att skaffa sådana. 
Om ni inte har märkt det så är jag ganska allergisk för allt som kan förknippas med religion.....

13. Bästa efterätten på jul?
Hmm....typ plommonkräm? Vi brukar variera lite från år till år.

14. Vad gör du just nu?
Lagar mat. Det blir chicken wings, waffle fries och squash. Gott och onyttigt!

15. Vad ska du göra ikväll?
Paketera de sista julklapparna, kanske se någon film, dricka julmust och äta chips!
Kanske spela lite Sims 3......(har börjat nu igen och nu är jag fast).

16. Hur många julklappar ger du i år?
En hel del....älskar att ge presenter! I år har jag gjort "godiebags" med ganska roligt innehåll, blandat med sånt jag har gjort själv och köpta saker men tyvärr kan jag inte berätta om det ännu då jag vet vem som läser min blogg...

17. En sista hälsning?
God jul och va riktigt lat och ladda batterierna för ett gott nytt år!

*Bonusfråga*
Har du eller er familj några roliga/konstiga traditioner ni gör på jul?
Konstigt vet jag inte om det är men en jul när vi var små tjatade vi till oss att få öppna varsin, liten julklapp redan på julaftons morgon. Det har hållit i och imorgon kommer jag öppna en liten julklapp redan på morgonen! Sen så köper jag eller mamma ett stort pussel som vi sedan sitter och bygger i några dagar, hon och jag. Det är mysigt! Det är en tradition som hon har fått hemifrån och något som jag ska försöka tvinga mina framtida barn att gilla, hehe. 

18. En bild på dig framför en gran:
Nu har vi ju ingen riktig gran utan en i trä.
Nyduschad och lite crazy men glad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar