Portfolio

tisdag, januari 20, 2015

Moodboard för verkstan



Min verkstad är ännu under jobb. Det går nog bra att jobba där, i det syftet har jag allt vad jag behöver....men det är inte mysigt eller inspirerande att vara där. Jag vill att det ska kännas som att jag inte vill gå hem därifrån, utan att jag kan stanna där, dricka en kopp té och sitta och skissa vid ett runt bord eller bläddra i böcker, sittandes i en skön fåtölj. Jag vill ha gardiner, en färgglad matta, färgglada tavlor, en bokhylla proppfylld av inspirerande böcker och tidningar...så det är min plan för verkstan under våren.
Att få den så mysig och inspirerande som möjligt!
Jag har sökt efter ett vitt, runt bord i flera månader nu på fb-loppisar och vanliga loppisar, så om någon därute har ett till salu eller vet var det finns ett till ett förmånligt pris hojta gärna till!

För övrigt älskar jag att gå på loppisar och den senaste månaderna har jag besökt dem nästan varje vecka. Men det är väldigt sällan som jag köper något. I söndags t.ex drog jag med Ronnie på en loppisrunda i det äckliga vädret. Kom hem med en bröllopsbok till min syster (hon har förlovat sig och ska gifta sig nästa år!) och nu ångrar jag att jag inte köpte hem den där stora boken om diamanter.....måste gå tillbaka och se om den finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar