Portfolio

söndag, januari 31, 2016

A GOOD DAY

Gårdagen var en bra dag. Började dagen med att städa det sista och fotade snabbt min andra Amineko katt som jag gjorde åt mamma. 


Sen tog jag en promenad ensam (men kameran var med förstås). Det var en vacker dag!


Efter en timme återvände jag hem och yogade. Kändes bra att göra det igen efter en alltför lång paus. Nu tänkte jag köra Yoga with Adrienes; 30 Day Yoga Camp! för att komma igång igen. Så jag gjorde den första videon igår. Jag har nog insett att gym och olika slags grupp-pass inte är min grej, att yoga ensam, hemma i en trygg miljö känns bäst för mig. För mig är yogan en så pass personlig grej att jag vill göra det ifred. I yogan, för mig, är det andningen och meditationen som jag gillar bäst. Inte så mycket att jag ska kunna stå på huvudet och sånt. Även om det vore kul men det känns ganska avlägset, haha.


Sen bakade jag en tacopaj (den blev faktiskt bra!) och en stund senare knackade det här gänget på dörren! Från vänster: Ronnies mamma Heléne, hennes man Thomas, Ronnie, min pappa Sören, min mamma Suvi och min brorsa Oliver. Alla hade med sig mat och vi åt och vi åt och vi åt och det var jättegott! Och nu har vi kylen full med mat, det bästa! En riktigt rolig dag, det hör ju till ovanligheterna att vi har gäster eller något program överhuvudtaget på helgerna, så jag ville blogga om det. Jag och Ronnie är ju som två hemmaråttor då vi inte har någon bil, haha. Hemma är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar