Portfolio

fredag, februari 12, 2016

14 frågor om mig

Trevlig fredag på er! Idag tänkte jag köra en blogglista med fjorton frågor om mig själv.
Enjoy. lol


Hur gammal är du?

25...känns väl helt ok. Men lite livskris har jag nog allt, arbetslös som jag är.


När steg du upp idag?

08:30 för att koka kaffe åt Ronnie. Sen tillbaka till sängen och drog mig till kvart i elva.



Vad åt du till frukost idag?

Drack en kopp pepparmint te (clipper!) och åt två smörgåsar........plus en chokladmuffins. De måste ju ätas upp, bakade i onsdags.


Var bor du?

I en supermysig tvåa på Kvastberget i Jakobstad. Jag bor här med min pojkvän Ronnie. Det här är vårt andra hem, vårt första hem var en etta i Ekenäs. Vi trivs jättebra här! Trevliga grannar och lugnt.



Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?

Hmm....jag sätter ketchup på typ allt. Och thousand islands-salladsdressing på ris, det är så gott!
Jag älskar att sjunga och för någon orsak gillar jag att sjunga på morgnarna (jag är extremt morgonpigg) medan Ronnie är extremt morgontrött och blir irriterad på mitt sjungande. Hmpf!
Jag är en dramaqueen?


Vad har du gjort idag?

Kollat friends samtidigt som jag åt frukost, sytt färdigt babyfilten (tog typ två timmar), tvättat, fixat disken och lekt med min nya telefon (iphone 5s).

Visst blev den fin!? Om man tittar närmare är det riktigt jävla fult so let´s not do that.


Vad ska du göra ikväll?

Det blir en vild kväll. Ska sitta i soffan och kolla film/serier och samtidigt äta chips och virka.
Och spela sims 3. Jag har en crazy familj där som är skitkul att spela med.

Tror jag ska resa till Egypten idag


Vad är det bästa som hänt den här veckan?

Nyheten om en ny Harry Potter bok! Även om det ju inte riktigt var det. Utan det är manuset till Harry Potter and the cursed child (som är en teaterpjäs som har premiär i London i sommar) som släpps på Harrys födelsedag i sommar. Blev sjukt störd på att nyhetssajter och radio inte hade kollat källan ordentligt, det är ju inte ens J.K som har skrivit den. People alltså......
också sjukt att jag stör mig på detta. Men Hp är viktigt.


Godis eller chips?

CHIPS! Med ranch dipp!


Är du blyg?

Jo, jag är ganska blyg om jag träffar nya människor. Men sedan jag lär känna någon och vi blir kompisar pratar jag nog desto mer och säger vad jag tycker. Speciellt på senare tid har jag blivit bättre på att stå upp för mig själv och mina åsikter. Men i grupp är jag oftast den som lyssnar.
Jag är bara rädd för att folk uppfattar mig som dryg eller en bitch bara för att jag är blyg.


Är du höger eller vänsterhänt?

Vänsterhänt och vänsterfotad.


Vad ska du göra i helgen?

Har inte inplanerat något speciellt förutom en romantisk middag med sambon. Ja, varsågod att spy.
Alternativt delar vi på en vinflaska och går ut. Annars bara vara hemma, läsa, virka, se på serier, äta, börja med något nytt kreativt projekt. Jag behöver inte så mycket för att vara nöjd.



Hur mår du?

Helt ok. Eller nej. Den här veckan har varit ganska pissig. För det mesta kan jag ändå vara ganska positiv och se saker från den ljusa sidan även om jag nu är på den nionde månaden som arbetslös men jag orkar inte vara så glad hela tiden. Just nu känns det lite jobbigt, kanske för att jag de senaste veckorna har skickat iväg flera jobbansökningar än på hela förra året och jag slapp bara på en intervju och har inte hört någonting från de andra ställena. Och det var för en gångs skull intressanta och roliga jobb jag sökte som jag på riktigt skulle vilja ha. Så det känns mest som att jag står och stampar på stället och inte kommer någon vart. Och att sen se folk runt sig ha allt det jag vill ha; jobb, bil, husdjur, barn, äktenskap, eget hus osv. så blir jag bara....jamen lite avundsjuk. Och sen känner jag mig skit för att jag känner så. Men men. Någon gång måste väl jag också få något av det jag drömmer om.


Vad läser du just nu?

Moranthology av Caitlin Moran.



Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar