Portfolio

måndag, maj 02, 2016

#18YearsBattleOfHogwarts


Idag är det 18 år sedan striden på Hogwarts. Som den fangirl jag är vill jag göra ett maffigt Harry Potter-inlägg, vissa av er kommer inte att bry sig (ni får scrolla vidare) men jag vet att det finns ni som kommer att älska det! Så, varsågoda!

När jag är som lyckligast - med en Harry Potter bok. 


Saker du kanske inte visste om Harry Potter.


Min absoluta favoritkaraktär - Luna Lovegood! 
På andra plats kommer nog Hagrid och Dobby.
Vilken är er favoritkaraktär? 


Har ni sett den här fan-filmen om Dumbledore och Grindelwald?
Ni måste se den! Den är bara 17 minuter lång.

Jag tänker på riktigt ge våra framtida barn HP-namn. 
Not kidding. 

När jag fyllde 25 i höstas och fick denna Patronus målning av min pojkvän - som han hade målat själv. Jag tror det är den bästa gåvan jag någonsin fått. Det är en av mina favoritscener, då Harry tror att han ser sin pappa på andra sidan sjön. Det är så fint och så sorgligt samtidigt. 


Min deathly hallows tatuering som jag gjorde för snart ett år sedan. 
I sommar kommer den få en kompis, i form av en kronhjort. 
Måste bara vänta tills min hud blir bättre men det händer ju aldrig.......aaaaargh!


Sist men inte minst - ett podcast tips till alla Harry Potter fans därute! Visste ni om att det finns en podcast om Hp? Nej, inte jag heller, förrän en månad tillbaka. Den har funnits i flera år redan och den är jättebra. På engelska, förstås. Du hittar den i bl.a. podcaster och hemsidan finns här.



/nörden.

2 kommentarer:

  1. Har blivit riktigt harry potter nördig på senare år :D Väntar så tills jag kan se på filmerna tillsammans med Theodor :) Och tills barnen kan börja läsa böckerna för de är ju så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va rolit! :D Det har ju släppt en nyutgåva av den första boken som bilderbok, kan ju vara ett tips sen när barnen är tillräckligt gamla :) ser också väldigt mycket fram emot att presentera HP för mina framtida barn :D

      Radera