Portfolio

söndag, juli 31, 2016

Harry Potters födelsedag

Still waiting for my Hogwarts letter...

Om någon har missat det så är det Harry Potters födelsedag idag! Och inte bara det, igår hade "The Cursed Child" -teaterpjäsen premiär i London och idag utkommer manuset till pjäsen, som utspelar sig nitton år efter den sista boken. Manuset kallas "den åttonde boken" i medierna vilket är ganska störande då det inte är en riktig bok och idéen var inte ens Rowlings från första början utan hon har skrivit den tillsammans med två andra. Hur som haver, spännande tider i HP världen igen då det är så mycket nya saker som händer, i november kommer ju filmen "Fantastic Beasts and Where To Find Them" som jag ser väldigt mycket fram emot.
Även om jag har förhandsbeställt "The Cursed Child" - manuset får jag det inte förrän om några dagar....vilket suger. Har hittills hållit mig undan alla spoilers (pjäsen har redan haft förhandsvisningar i mer än en månad) för jag vill själv uppleva den nya berättelsen. En dag ska jag också se pjäsen, det måste jag bara göra.  #KeepTheSecrets

Hade ju tänkt göra en till HP tatuering i sommar men får nog kanske vänta till vintern....vår valp biter våra händer och armar (och kläder) blodiga. Tänk er att ha en nygjord tatuering då. 
Aj, aj, aj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar