Portfolio

måndag, april 24, 2017

Pom-Pom Rya

Äntligen är min pom-pom rya klar! Jag började göra den för flera månader sen men eftersom jag gillar att ha många projekt på gång samtidigt, har det tagit en stund. Förra veckan bestämde jag mig för att den ska vara färdig senast på söndag, för det var min sista lediga vecka och jag ville få åtminstone ett projekt färdigt före jag börjar mitt nya jobb. Få känna att man fått någonting gjort under våren.


Mina första skisser på ryan var betydligt mer färggranna och crazyga än slutresultatet. Tillslut bestämde jag mig dock för att göra något enklare och mera stilrent. Något jag inte tröttnar att kolla på genast. Eftersom jag hade en låda full med vitt garn som var 100% akryl och som jag inte visste vad jag skulle göra med fick det bli vitt och min favvofärg turkos/petrol. 


Det har varit ett stort jobb, mycket mera tidskrävande än vad jag hade trott. Och det gick åt massivt med garn. Jag har ingen exakt koll på hur mycket garn som gick åt, men kanske 10 nystan. Jag använde mig av två olika nyanser vitt och två olika nyanser turkost garn. För att hänga upp ryan, borrade jag hål i en trälist och sydde fast den i ryan. Sen skruvade jag fast två små krokar i listen och hängde upp ryan på två spikar. Jag är riktigt nöjd och tycker att den passar bra där den hänger.

När jag nyss hade börjat.

2 kommentarer: