Portfolio

onsdag, maj 08, 2013

Novell?

Vill bara varna er - det blev lite långt men var tvungen att babbla av mig!

Den här dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. På morgonen blev det lite bråttom så jag tog cykeln för första gången det här året. Under min cykeltur började jag må dåligt och väl framme vid skolan spydde jag...!? Jag fattar inte varför? Har jag fått någon konstig spysjuka helt plötsligt? Jag spyr VÄLDIGT sällan.

Anyway, var fortfarande helt skakig och gick in för att fräscha upp mig och berätta för min lärare...som skickade hem mig. Jag kände mig ju helt ok och jag har nu börjat med planeringen för mitt sista yrkesprov (för det här läsåret) så jag har verkligen inte tid att sitta hemma och vila. Men jag var ju inte säker vad det var så det var bara att gå hem (vågade inte cykla för jag kände mig svag).

Väl hemma så vilade jag en stund men jag mådde helt ok, provade att äta och jag kände inte av någonting. Men eftersom jag var "sjuk" så var jag tvungen att sitta inne och se på när andra njöt av 20+!!! Riktigt surt!
På eftermiddagen när älsklingen kom hem promenerade vi runt i stan lite, åt glass. Idag kunde man ju gå i t-shirt! Dessutom invigde jag mina zebrabyxor (som min pojkvän hatar) och gick barfota på stranden.

Det blev ju ändå en ganska härlig dag...men jag skulle nog hellre ha använt dagen att planera mitt smycke...nu har vi ju helgdag imorgon och nästa veckas fredag börjar YP - tillverkningen. Då har vi 5 dagar på oss. Suck. Ingen panik, ingen panik. Jag har redan fått mina vanliga stressutslag på händerna, armarna och halsen. Så roligt att ha atopisk hud....

Ska avsluta den här konstiga dagen med filmkväll, vi provar viaplay för en månad gratis, och jag såg att de hade fått in Battleship! Vi har annars netflix och vi kommer nog att fortsätta med den, vi har haft lite problem med viaplay och dessutom har de inte Gossip Girl...jag har ju inte följt med den på tv, är på säsong 2 som bäst. Bra serie! Nu ska jag sluta tråka ut er, ha en bra kväll och hoppas solen skiner hos er också!

och så till sist...
...en väldigt vacker bild på mig från arkivet :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar