Portfolio

torsdag, augusti 07, 2014

If you wish for it.....it could happen.


Hej på er!
Jag är frisk och kry igen och det är kul!
En annan kul grej hände idag...jag blev uppringd av en guldsmedsbutik här i stan som frågade om jag var intresserad av att jobba hos dem!? Jag trodde det var en telefonförsäljare först för jag hörde inte personens namn och var hen ringde ifrån. På måndag ska jag alltså fara dit och se vad som händer!

Stod typ och darrade efter samtalet och fattade inte vad som just hade hänt, haha!
Enligt vad jag förstod så var det främst reparationsjobb som jag skulle jobba med vilket låter AWESOME! Jag skulle faktiskt få göra något och inte bara sälja! Men jag skall inte gå händelserna i förväg, hehe.
Än har jag inte fått något jobb men jag tänker förbereda mig med snygga bilder på smycken jag har gjort, alternativt också ta något smycke med + alla betyg och viktiga papper och sånt. Har inte varit på så många arbetsintervjuer förut så lite nervös är jag nog. De jag har varit på har varit väldigt "laid back".....men faktumet att de ringde MIG betyder väl någonting?

Nu känns det bra att jag inte fick det där jobbet jag sökte för en månad sedan.
Det var ju det här som väntade! Om jag får det här jobbet är jag otroligt lyckligt lottad, det vet jag. Det är jättesvårt att få jobb inom den här branschen, jag känner flera som har varit arbetslösa i flera år efter färdiga studier....att få betalt för att göra något jag tycker är roligt är ett av mina mål här i livet!
So, wish me luck!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar