Portfolio

lördag, augusti 23, 2014

Loppisfynd


Den här veckan har jag gjort en hel del loppisfynd. I torsdags gick jag och pojkvännen en loppisrunda här i Jeppis och igår besökte vi Juthbacka där jag hittade ett par saker. Nu har jag ju en orsak att gå på loppis oftare, i och med att jag ska få en egen verkstad! Det är ju mycket roligare att förvara smycken och verktyg i vackra askar i metall eller på brickor. Jag vill att min verkstad ska vara en inspirerande miljö att jobba i!
Dessa guld (?) hängen hittade jag i en smyckesask på Juthbacka, där låg de bland krims-krams smycken och jag fick asken för bara tre euro. Jag är som sagt inte säker på att det är guld men jag tycker det ser så ut.
Jag vet inte ännu exakt vad jag ska göra med dem....kanske de blir långa halsband?
Asken i tenn med träbotten fyndade jag för fyra ege på loppishallen och den ska få sin egen plats i verkstan.
Den här charmiga asken med spegellock och rosa insida kunde jag inte motstå på Juthbacka. 
Den var fylld med söndriga pärlhalsband (inte de på bilden) som jag tänker knyta om. 
Brickan och linjalen i mässing hittade jag också på loppishallen. Linjalen tittade jag redan på tidigare i sommar men eftersom jag egentligen inte behövde den fick den stanna kvar. I torsdags kom jag att tänka på den igen och hoppades att den fanns kvar och det gjorde den! Den var rejält smutsig men efter att jag hade slipat den men slippapper a la 1000 var den som ny. Linjalen är absolut det bästa köpet den här veckan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar