Portfolio

onsdag, november 26, 2014

RUSK

Hej!
Konserten tog längre än jag hade trott så jag kom nyss hem. Jag och min kusin Marja-Leena var på Rusk-festivalens öppningskonsert i Schaumansalen. Det var kul att klä upp sig för en gångs skull och jag sminkade mig till och med! Vi drack skumppa och åt några goda aptitretare före själva konserten och det förekom också improvisation av två av artisterna, det var kul! 
Daniel Bjarnason var en av de gästande kompositörerna och hans verk var minst sagt intressanta, jag är dock inte riktigt säker på om jag gillade dem eller inte. Musiken var så ångestfyllt på något vis, kändes som om någon försökte riva ut min själ eller att kompositören själv var besatt av demoner när han komponerade det. Men det var bara så jag kände och jag är verkligen ingen expert inom klassisk musik. 
Snygg är han i alla fall och ännu sexigare IRL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar