Portfolio

tisdag, november 11, 2014

THROWBACK

Vad gjorde jag exakt den här dagen för ett år sedan? Det är roligt att ha en blogg och kunna gå tillbaka flera år och läsa om vad man gjorde en viss dag. Med mitt dåliga minne är det superbra att jag har bloggen. För skojs skull såg jag tillbaka vad jag gjorde den här dagen ända till 2009. Kanske ni också är intresserade om ni är nya här? Jag hade inte bloggat varje år på exakt det här datumet men några dagar hit eller dit spelar väl ingen roll.....let´s start with 2009!
2009.
Jag var 19år, och gick sista året på "Slöjdskolan" i Terjärv. Jag höll på med mitt möblemang i skolan, jag gjorde ett köksbord och fyra stolar, som vi nu använder i vår lägenhet. Det var bara några dagar sedan jag hade "träffat" Ronnie på en hemmafest och allt var pirrigt och spännande. Vi blev ett par några veckor senare på lillajul, också det på en hemmafest, hehe. 
2010.
Jag och Ronnie var fortfarande ihop när jag åkte till Usa (jag hade planerat resan när jag var singel) och han besökte mig efter att vi hade varit ifrån varandra 8 (fucking) månader! 
Jag bodde i Usa och just den här veckan besökte jag min moster och mina kusiner i Connecticut så länge min värdfamilj hälsade på hos sina släktingar i Virginia. Här satt vi på starbucks med min kusin Elina och hennes man Adan efter att ha varit på bio. En vecka senare kom min familj och hälsade på mig i Vermont och vi reste runt och var i New York några dagar. 
2011.
Jag och Ronnie hade flyttat in i vårt första hem, i Ekenäs. Jag började studera till guldsmed och Ronnie till textilartesan. Jackan jag har på mig på bilden är Ronnies design och sytt av hans mormor, jag fick jackan när jag var i Usa. Jag bekantade mig med guldsmedsyrket och började faktiskt från noll, jag hade aldrig lött tidigare. Ibland kändes det tungt men jag lärde mig mycket det första året! 
2012.
Jag gick mitt andra år på Axxell. Det mesta var väl likadant förutom att vi numera var förlovade!
Den här veckan var jag sjuk så det finns inte många intressanta inlägg. Jag experimenterade med egna projekt i skolan, kanske inte världens snyggaste armband men hey, man måste prova sig fram. 
2013.
Den här veckan hade jag börjat göra julpyssel och höll på med det om kvällarna. 
Vi firade 4 år tillsammans. Jag skrev också ett inlägg som jag fick mycket feedback på och det var roligt.
Så om du är ny här och kanske vill veta lite mer om mig har jag vikt ut min själ och anser att det är kanske mitt modigaste och personligaste inlägg någonsin här på bloggen:


Det skulle vara jätteroligt att läsa liknande inlägg av andra bloggare som man kanske inte känner IRL, så om du skriver ett liknande inlägg, länka! Jag vill gärna läsa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar