Portfolio

torsdag, februari 19, 2015

Utrensning

Den här veckan har jag inte haft så mycket jobb så jag passade på och städade lägenheten idag. "Merry Christmas"- dynvaret fick försvinna, så också Rudolph. Jag börjar få lite vårkänslor även om jag ju vet att det ännu tar ett par månader förrän vinterkappan får flytta upp på vinden igen. Men ändå. Det är nog den sköna solen som får mig på så gott humör! Nu har jag inte råd att köpa några nya, turkosa dynvar så de gamla färgsprakande fick åka fram istället. De matchar ju med gardinerna i alla fall. Det är ju något.

En sak som jag är SÅHÄR glad över är att vi har ÄNTLIGEN beställt ett skrivbord till Ronnies hörna i vardagsrummet. Alltså jag hatar hur den där hörnan har sett ut de tre senaste månaderna. Vår gamla soffa är ännu kvar då de nya ägarna ännu inte har hämtat den, ett gammalt bord med printern på + en massa papper för Ronnie har ingen ordning på sina saker, lådor under den etc. Jag hatar oordning. Less is more. Så det ska bli skönt för sinnet att få ett mera praktiskt vardagsrum + mera rum för Ronnie att göra sina skoluppgifter.

Nåjaa. Nu har jag väl angstat tillräckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar