Portfolio

måndag, februari 16, 2015

The Reader

Okej. Jag kan inte gå och sova om jag inte berättar om den här filmen jag just såg klart. Jag ser rätt så mycket på film och det är längesen jag senast såg en riktigt, riktigt bra film med bra skådespelare, intressant handling men nuså! The Reader hade premiär redan 2010 och den har varit på min watch-list i evigheters evigheter men ikväll kändes det som att det äntligen var dags att se den. Såna här filmer ser jag alltid ensam då Ronnie inte kan uppskatta romantiska dramafilmer och således blir min upplevelse mycket bättre. 

Så jäkla bra den var! Den väckte många tankar och man funderade hur man själv skulle ha gjort i samma situation. Jag tänker inte berätta så mycket mer för själv hade jag inte ens sett trailern och det var nog bra. Jag visste inte ens vad den skulle handla om, mera än det som stod som beskrivning på netflix. Men jag tänkte att om Kate Winslet är med kan det inte vara riktigt dåligt för hon är amaziiing! 
Perfekt avslutning på den här veckan!

Jag ger den 5 stjärnor! (och det är inte ofta kan jag lova er)

SE DEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar