Portfolio

måndag, september 11, 2017

Höstlistan




Den ultimata höstlistan jag skrev ifjol hittar ni här: 
Den ultimata Höstlistan

Hur kommer din höst se ut? 
Mitt säsongsarbete på gravgården pågår till slutet av oktober. Vad jag gör efter det är ännu oklart. I oktober ska jag (om det finns tillräckligt med deltagare) dra en Arbiskurs om bullet journaling. 

Några nya rutiner du vill införa?
Yoga mera. Same old.

Vad önskar du dig i höst?
Tid för alla mina kreativa idéer. 

Bästa höstmusiken?
Akustiskt, jazz, ASMR (inte riktigt musik men) 



Har du köpt nya kläder inför hösten?
Bara en stickad tröja i vinrött. Tror inte jag köper något mer än det, jag har det jag behöver. Jag sätter hellre pengar på mina hobbyn.

Ska du köpa något nytt inom inredning i höst?
Nej. Eftersom det finns en risk att vi måste flytta ännu det här året (vår hyresvärd har lagt bostaden vi hyr till salu) så känns det onödigt att köpa något nytt. Vi älskar vårt hem men den börjar kännas för liten och jag drömmer om en egen liten terass och inhägnad bakgård där Zoey kan leka fritt. Och eftersom vi snart vill skaffa en till hund orkar vi inte bo i höghus och torka kiss i trapphuset varje dag i flera månader, hehe. Med nästa valp ska rumsrenheten vara en lättare träning.



Vad dricker du i höst?
Te och min nyaste grej är Oboy, haha. Men bara på helgerna, en helglyx då jag inte tål mjölk.

Vad äter du i höst?
Whatever Ronnie lagar åt oss. Älskar mat men är inte intresserad av att tillreda den. Då är det bra att ha en pojkvän som älskar att laga mat!

Har du inplanerat något kul i höst?
Bujo kursen, fylla 27 år, Outlander börjar så jag och Sanna ska kolla det tillsammans (Yle börjar visa S3 27:e september). Vara ute mycket, umgås med nära och kära och vara kreativ varje dag!

Vilka serier ska du kolla på i höst?
OUTLANDER!!!! Jag har börjat kolla på GoT men är inte frälst ännu, den är bara helt ok. Som sällskap till broderi och virkning är det HIMYM som gäller i höst. 



Vilka projekt/idéer ska förverkligas eller göras klara?
En ny filt ska jag börja virka, sugar skull projektet fortsätter jag med, fortsätter med min bujo, en scrapbook/diktbok vill jag göra, och mitt nya intresse; penpal/snail mail som jag "upptäckte" förra veckan och idag har skickat mina två första brev. Jag ska skriva mer om det i veckan! 



Favoritstället?
Sängen! Sen vi skaffade hund uppskattar jag sömn på en helt annan nivå, haha. Bästa på hela dagen, att få fara och sova.

Vad ska du läsa i höst?
The fiery cross (del 5 i Outlander serien) och på jobbet lyssnar jag på ljudböckerna om Harry Potter, surprise!

Finns det något negativt med hösten?
Att rasta hunden i storm? Med bra kläder är det inte så jobbigt att vara ute i riktigt ruskigt väder. All smuts vi drar in är ju inte så kul.



Hur vill du minnas hösten 2017? 
Mysig, många utflykter med våra vänner och hundarna, ha bujo-kurs, brevväxling med människor från hela världen, kreativa kvällar och en inspirerande höst helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar