Portfolio

tisdag, september 12, 2017

Snail Mail

Min nyaste upptäckt och förhoppningsvis nya hobby fann jag för en vecka sen. Jag var på Pinterest och letade inspo till Happy Mail och hittade en artikel om "Penpals and where to find them" (eller något liknande) och läste den. Jag älskar att få brev (som inte är räkningar) och jag gillar att skriva och pyssla ihop små gåvor så kanske jag borde prova på brevväxling igen? Jag har inte haft en brevvän sen jag var barn. Det är ett roligt sätt att lära känna någon, att vänta på svar och få små "pysselgåvor" är ju också superkul! I artikeln tipsades om instagram och hashtaggen #penpalswanted och konton som publicerar ens "kontaktannons" på sin sida och sen får folk skicka sina "ansökningar/kontaktannonser" som ett PM till en! Så jag gjorde det! Jag hoppades på två-tre stycken men nu har det gått en vecka och jag har fått närmare tjugo stycken! Jag kunde ju inte säga ja till alla (det får inte bli en stress grej för mig, det ska bara vara roligt) så jag valde såna jag hade något gemensamt med (vissa skickade också bara "hello" och ingen info om sig själv) Nu har jag 7st brevvänner. Hälften skriver till mig först och till resten skriver jag först. Mina brevvänner är ifrån: Storbritannien, Italien, USA, Hong Kong, Nya Zeeland och Australien! Väldigt roligt att få brevvänner över hela världen, så spännande! I helgen har jag skrivit brev och pysslat ihop små gåvor, här är några bilder på vad jag har skickat:





Ett brev, washi samples, tags, journaling cards, te, klistermärken, bokmärke, mail tag (frågor de ska svara på om sig själva och sen skicka tillbaka), egentillverkade små kuvert jag satte te och tag:en i. 



Här är förresten Happy Mail - paketet jag satte ihop då vi hade en Happy Mail swap i fb gruppen Planner Lovers Finland. Hoppas ni fick lite tisdagsinspiration! :) 

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det kul med brevvänner. Har fler st och tycker det är kul att få handskrivna glada brev

    SvaraRadera
  2. Postcrossing.com är också roligt om du vill testa på vykort! Var aktiv under studietiden (har ännu inte hunnit ta tag i det igen) och det var alltid spännande att se vart man skulle skicka vykort näst, och ännu mer spännande att se varifrån man själv fick vykort.

    SvaraRadera