Portfolio

fredag, juli 02, 2010

Krångligt

Kom "hem" för en timme sedan, jag var i Lebanon och tänkte köpa skor vid Tj Maxx men de hade inget jag gillade. De hade converse skor för 25$! Men bara gula och konstiga blåa. Så det får vänta.
Istället hittade jag en butik som sålde hobbysaker som pärlor och tillhörande material, scrapbooking m.m. De hade 40% rea på nästan alla pärl-grejer så jag shoppade för 17$. Jag skulle aldrig få så mycket för så lite i Finland. Synd bara att jag inte kan tillverka några smycken ännu då de är ännu hemma och väntar på att bli skickade. Men jag kan alltid planera dem i förväg!

Igår hade vi mötet med min LCC Michele. Om jag vill kan jag ta mitt lediga veckoslut om en vecka. Jag tänker ringa min moster idag och prata med henne, om jag skulle kunna besöka dem då. Det vore jättebra att få prata med henne. Hon kom som väldigt ung till Usa så hon borde väl veta hur det är. Sist jag såg/pratade med henne var för 5 år sedan. Det vore väldigt skönt att få vara med släktingar och lära känna alla mina kusiner och deras barn.
Det är ännu jobbigt....maten här är skit måste jag säga. Allt är så annorlunda och konstigt. Idag skulle Teresa göra lasagne...undrar hur amerikansk lasagne är. Hoppas att det är gott.

Skulle ha lust att gå på bio. Jag är bara ledsen och uttråkad....jag vet inte. Det är krångligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar