Portfolio

lördag, mars 14, 2015

Ännu en solig dag

Vi blir riktigt bortskämda med solen nu, eller hur!? Så himla underbart. Idag plockade jag fram solkrämen för första gången i år och smörjde in ansiktet. Jag och Ronnie skulle ta en "kort promenad" som sedan blev till 8km. (Skata-Korsgrundet-Kråkholmsfjärden-Ahlströmsgatan-Campus-Kmarket-hem igen)
Vi var till Campus och såg två utställningar och träffade på några av Ronnies klasskompisar. Trevligt.
Hoppas verkligen att jag fick några nya fräknar idag! 
Såhär blev bordet! Den förra ägaren (jag fick bordet gratis av vår dåvarande hyresvärd i Ekenäs, han hade tänkt slänga bordet, hujedamig!) hade börjat med att skrapa bort det vita målet så jag hade inte supermycket jobb att göra. Jag målade bordet med två lager svart möbelfärg. Bordsskivan måste jag i något skede limma om, men har inga skruvtvingar så det får vänta. Ska man en gång göra något, ska man göra det ordentligt! Bordet fungerar nu som skissbord. Den står praktiskt bredvid soffan så jag kan använda divan-delen att sitta på. Det enda som är dåligt med bordet är höjden. Om man har en vanlig stol ryms inte mina ben under bordet. Jag har funderat på att göra om det till ett soffbord men då vårt nuvarande (det som jag har designat och tillverkat själv) fungerar så bra så varför byta ut det? 


Ska någon förresten kolla Mello-finalen ikväll? Det ska jag! Tyvärr har jag ingen att kolla med, Ronnie är inte alls intresserad men om ni gillar Hanapee rekommenderar jag er att kolla Det fantastiska (och helt inofficiella) mellosnacket. De sänder live och har gäster och pratar om de olika bidragen men är tysta under själva bidragen (som då visas i fullskärm). Jag tycker det är mycket bättre att kolla så för jag tycker årets programledare är dåliga....det är som att se mellon med sina vänner! Så kolla om ni är ensamma!
Vem hejar ni på förresten? Jag hejar på Måns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar