Portfolio

söndag, mars 01, 2015

Metallskåp och solsken

Jag vet inte hur intresserade ni är av att se bilder från vårt hem men eftersom jag själv gillar att se andras hem så får ni bara stå ut! Jag är osäker på om jag någonsin visade er hur metallskåpet blev efter att jag målade det? Så nu får ni se det. Jag vaknade med jättemycket energi idag och började dammsuga och storstäda hela lägenheten. Ronnie blev glad att vakna till dammsugaren, hehe. Men klockan var faktiskt över tolv och jag kokade kaffe åt honom och satte på hans dator så jag tror jag är förlåten. 
Jag tyckte skåpet behövde någon rolig bild så jag printade ut den här + några våriga instagram bilder från Woodstock, Ekenäs och Högnabba! Ska kolla på bilderna varje morgon och bli superpositiv och glad!
Som ni ser behöver skåpet ännu ett lager målarfärg men pga att jag inte orkat köpa mål har det lämnat lite på hälft. Senast i sommar ska jag nog måla det. Vi har inte något bra system för återvinning av glas, metall, pantburkar och papper. De finns bara i papperspåsar som står på golvet i köket och som nu inte råkade hamna på bild den här gången. Därför hade jag tänkt sätta in hyllplan i ett av skåpen och ha korgar där för sortering. Någon som har satt in hyllplan (i trä?) i metallskåp och som kan berätta hur ni gjorde?
Blev så glad av solen som sken in i lägenheten idag! Stolen är färdigmålad och väntar på ett nytt tyg. I fredags gick jag till de två tygbutikerna som finns här i stan men de hade inte det jag sökte efter. Jag har äntligen bestämt mig för vad jag vill ha - sicksack i svart och vitt! Alternativt svart-vitt-randigt om det är helt omöjligt att hitta ett sådant möbeltyg till ett rimligt pris. Jag har ännu en bekant som jag kan fråga av. Jag skulle vilja få färdigt stolen före jag tar hem guldsmedsbordet. Det är just där i hörnet var stolen står som bordet skall stå. Hoppas mina mått stämmer så att det ryms där...
Ha en skön söndag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar