Portfolio

måndag, mars 09, 2015

Kvinnodagen - något att fira?

Idag har jag lärt mig virka mormorsrutor, ätit vårrullar på rådhusets trappa, läst och sett en dokumentär (Fittstim) och en kortfilm (Lyssna) på yle teema (rekommenderar båda två!) och blivit arg och ledsen. Irriterat mig lite på folk som skriver "grattis på kvinnodagen" på sociala medier men inget mer....alla får ju se på den här dagen som de vill men för mig handlar det inte om att få choklad och blommor av min pojkvän. För mig handlar det om jämlikhet. För vi lever inte i en jämställd värld. Ägna en tanke åt världens kvinnor. Alla som är förtryckta och inte är fria. Som inte får bestämma över sitt eget liv. Som inte har en egen röst. 

Var deras röst istället! Jag tycker det här inlägget av Mikaela beskriver mina känslor väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar