Portfolio

tisdag, december 29, 2015

10 lärdomar från det gångna året

Jag tänker inte skriva desto vidare om det gångna året, visst kan det vara roligt att läsa om andras år, sammanfattade med vackra bilder, resor osv. Det största skälet till att jag inte tänker göra det är för att jag inte vill påminnas om allt som hänt under året, hur ledsen jag var på våren, ja, jag vill inte riva upp sår som äntligen börjat läka nu på hösten. Ärligt sagt har det varit ett riktigt pissigt år. Det sämsta på länge. Men härifrån kan det bara bli bättre! Kanske det är 2016 som kommer med ett jobb, hund och bil till mig, vem vet!? Men jag tänkte i varje fall dela med mig av några saker jag har lärt mig under det gångna året, vissa mer seriösa än andra :)

  • När det står att det skall vara kaffe i ett recept på chokladkaka betyder detta att du ska koka kaffe. INTE att du ska hälla upp en deciliter kaffe rakt från kaffepaketet.
Men Ronnie fixade en kaka i sista minuten så det ordnade sig!

Att avsluta mitt företag var en hård smäll och det kändes länge som ett misslyckande. Men såhär i efterhand är jag glad att jag gjorde det. Jag lärde mig något från hela den härvan och det var:
  • 1. Jag ska alltid lyssna på min magkänsla, speciellt i möten med människor och inte låta andra bestämma över mig. 
  • 2. Det var en lärdom, inte ett misslyckande. 
  • 3. Karma is a bitch! Jag vet att jag inte har gjort något fel. Mitt samvete är rent. Jag litar på att Karman gör sitt jobb. Det måste jag tro på för att kunna gå vidare.

  • Om du nyss har köpt två nya bh:ar, en svart och en vit, ska du INTE tvätta dom samtidigt! Den nya, fina, vita bh:n får svarta fläckar. (jag tvättar alltså dem för hand)
  • NIP är en förkortning på Ninjas in pyjamas och är ett CS lag. (min pojkvän är en cs-spelare på global nivå och jag får alltså stå ut med en hel del taktik-snack dagligen)
  • Spagetti förvaras bäst i en burk och inte liggandes i ett skåp. Se bild nedan.


  • Före du klipper/sågar, DUBBELKOLLA så du har rätt mått!!!!!!
  • Sommaren suger hårt om man inte har jobb eller bil och är fast i stan + har en pojkvän som hatar "outdoor activities". Sommaren 2015 var sämsta eveeeeeer.

Men gångerna jag slapp hem till landet njöt jag till 100%.

  • Livet är alltför kort för att hata och bråka med sina vänner och familj över triviala saker. Du kan omöjligt veta hur länge du har kvar här på jorden. Varför ödsla tid på negativ energi då du kan börja se saker positivt, glädjas för andras skull, visa andra hur mycket du tycker om dem och skratta och vara glad för att just du är frisk och får leva just nu?
Mina syskon, föräldrar och farmor och farfar.

Life is too short to live without love and laughter, forgiveness and caring, peace and joy! 
                                                                           - Camprier

1 kommentar: