Portfolio

lördag, december 12, 2015

Spetsgardiner

I onsdags var jag och min syster hos vår farmor och farfar och julstädade åt dem. 
Med mig hem fick jag spetsgardiner som farmor inte behövde mera. Jag som hade bara någon dag tidigare tänkt att jag skulle vilja ha vita gardiner till vårt sovrum och få en mysigare och mer ombonad känsla. (vi hade svarta gardiner förut, tyvärr hittade jag inga bilder på det). När de kom upp blev jag så till mig och började flytta på andra grejer för att det skulle bli ännu mysigare, bytte lakan och ändrade om på fönsterbrädan. 
Så kika in i vårt sovrum!


Om ni vill se närbilder på drömfångaren och se hur jag tillverkade den kan ni läsa det här!


 Satte en ljusslinga i lyktan och det blev så mysigt! Ni behöver inte annars vara oroliga för ljusen i fönstret, de är bara som dekoration, tänder inte på dem där. 


Nu är det så otroligt mysigt att krypa ner om kvällarna i sängen med en bra bok!


En av dikterna ovanför sängen. Borde ännu köpa ramar till dem. 
Mer bilder från vår lägenhet hittar ni under kategorin "lägenheten", 
där finns också bilder från vår förra kämppä i Ekenäs. 


Vad tycker ni, visst är det mysigt nu? 

4 kommentarer:

  1. Vita spetsgardiner är så fina! Överlag föredrar jag skira gardiner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. javisst är dom! Hade inte trott att de skulle passa hos oss då jag alltid har tänkt att spets är så super-romantiskt, och vi har inte en sån stil men mot den svarta järnsängen funkar det! :)

      Radera