Portfolio

onsdag, december 23, 2015

Vår första riktiga julgran


Från Velakmåsas skogar i Terjärv till Jakobstad....vår första riktiga julgran!

Vår söta lilla gran! Jag gjorde 80% av julgransdekorationerna själv, 
bocken ovanför är utsågad i valnötsträ.
Några juldynor, en stjärna och lite annat smått pynt är framplockade men jag pyntar inte mer än så.
Lite rött i form av ljus och en tavla som vi haft länge. Har lite svårt för rött.
Såhär långt har jag hunnit sen förra inlägget på julgransmattan. Älskar svarta dekorationer!
Årets tema på julklapparna ser ut såhär! Varje år paketerar jag in alla julklappar i samma stil, alltid med brunt papper som bas för det är så snyggt. I år använde jag vykort och Ekorosk kalender för nästa år för jag skulle ändå inte använda den, men bilderna var vackra! Etiketterna är självgjorda och dem bloggade jag ju om förra veckan. 
Liksom hur sött är inte det här paketet?
Gjorde också bollar och stjärnor i papper.

Nu måste jag rusa, vi ska på bio och se Star Wars! Ronnie är väldigt uppspelt :D

2 kommentarer:

  1. Vilken söt liten julgran! :) Och härligt pynt och julklappsinslagning!

    SvaraRadera