Portfolio

torsdag, september 23, 2010

Kulturskillnader

Just nu

Idag hade jag en städdag och det känns otroligt skönt att gå till sängs när allt skiner och är rent. Idag har vi varit och simmat, barnen har börjat sina simlektioner. Det är svårt att förstå varför barnen ska skjutsas hit och dit hela tiden, alltid är det så bråttom. Jag förstår inte varför de inte kan få vara hemma efter skolan, i alla fall några dagar i veckan! T.ex igår var Jackson och Brighton hemma endast en timme före det var läggdags. Helt sjukt. Hur ska de hinna leka och varva ner på en timme? Inte undra på att det sen är tungt för mig att få dem i säng. Har svårt att förstå den här kulturen ibland....deras sätt att leva. Varför ska det vara så stressigt? Jag trodde jag hade sluppit ifrån stressen när jag slutade skolan men nu börjar jag märka att det tär på mig med så jag måste försöka ta det lugnt när jag är ledig. Och sova mycket! Rutiner, rutiner.
Nu ska jag läsa lite och sen sova! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar