Portfolio

onsdag, juni 17, 2015

Helena 80 år!

Igår fyllde farmor Helena 80 år och det firades hela dagen! Vi kom dit till ett, festen började fem och vi var hemma halv elva, så det var mycket ståhej! Farmor bjöd på laxsoppa (jag fick köttsoppa) och hennes goda hembakade bröd. Till efterrätt blev det jordgubbstårta och massa pajer och kakor. 
Jag var ansvarig för blommorna och gjorde små buketter till alla bord. Det blev fint!

Min faster Camilla hade skrivit en jättefin dikt till sin mamma!

Kusin Elin och faffa/moffa Harry (svinbra att han heter så om vi nånsin får en son och vill namnge honom Harry....ni vet för Harry Potter? hehe) har kul.

Lite senare på kvällen körde den här söta bilen in på gården och in kom en hel manskör och överraskade farmor och alla gäster med flera sånger! Min pappa är med i kören och den heter "svärmorsdrömmarna".
Ja, alla kan ju inte direkt sjunga men det är väl halva charmen, dom hade i alla fall uppdaterat sin repertoar en del sedan jag sist såg dem. 


Min faster Camilla (Elins mamma) och min far Sören. De är alltså syskon om det var någon som inte förstod. Jag har också en annan faster och en farbror. 


Vackra Låtas! Jag tycker det var en jättefin dag (fastän lite kallt) och farmor verkade haft det trevligt. Hon är en väldigt tuff kvinna, min farmor. Hon har haft cancer två gånger, både bröstcancer och hudcancer men som tur är har hon klarat sig. Hon är en av de roligaste personerna jag känner och man kan prata om vad som helst med henne. När jag bodde i usa brevväxlade vi med varandra under hela året. Hon är väldigt kreativ och pysslig av sig och var 4-H ledare i många år och hon är en mästare på att läsa dikter och kan fortfarande citera hela Sven Duva utantill!? Kolla hur lång den är! De var tydligen tvungna att lära sig den utantill i skolan. Hon var också "mannekäng" för läderjackor och handskar när hon var yngre. Cool kvinna, den där Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar