Portfolio

fredag, juni 12, 2015

Sommarlistan

Även jag har gjort Ratatas sommarlista för att jag älskar listor!

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?
Nästa vecka blir det mycket fest! Jag ska jag fira min farmor som blir 80 år, min brors konfirmation och midsommar såklart! 


Tre saker du vill göra i sommar.
Skaffa en hund, äta mycket glass och åka på en dagstripp nånstans!

Tre saker du INTE vill göra i sommar.
Oroa mig och stressa över att jag är arbetslös, sitta inomhus och ha tråkigt. (kom inte på något, hehe)

Vad blir din sommarplåga 2015?
Svårt att säga ännu men jag gillar Gung i kajutan och This summer´s gonna hurt like a motherfu**er av Maroon 5. Men Veronica Maggio hör till sommaren!



Landet eller stan?
Både och? Händer mera i stan men skönt att vara hemma i Terjärv och chilla. 

Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?
Nyklippt gräs, sommarregn, doften av skog, grillad mat! 

Vad grillar du helst?
Biffar med grillade grönsaker; paprika, majs, zucchini.....vill haaa!

Vad är sommarmat för dig?
All of the above + korv, potatissallad, jordgubbar, smörgåstårta!!! (Ja, det räknas som mat) 

Sommarjobb - ångest eller glädje?
Å-N-G-E-S-T! Jag har inte haft ett sommarjobb sen 2012! Det är ju fu**ing omöjligt att få något här uppe, fast jag har gått två yrkesutbildningar, pratar tre språk flytande och har helt bra med arbetserfarenhet. Den här sommaren är ju dock annorlunda, då jag blev arbetslös bara för några veckor sedan så jag har ju inte hunnit söka så länge men det är nog mycket svårare att få sommarjobb nu än för några år sedan...

Vad är din värsta sommarinsekt?
Brömsar, fy fan! Jag är dock inte så rädd för getingar och bin längre, konstigt nog. Int gör dom något åt mig om jag inte viftar som en galning :) 

Vilka böcker ska du läsa?
Ojojoj. Många! De som jag bloggade om i förrgår, några bibban böcker jag har på hälft, ett par jag har reserverat som jag ska hämta från bibban och några som står och väntar i hyllan. Nog tror jag det blir åtminstone 10 böcker! Har kommit igång igen med läsningen tack vare #bokutmaningen och det är så kul!
Flera deckare, några biografier, yoga/träningsböcker, noveller, scifi och poesiböcker blir det i sommar!

Har du tänkt besöka några särskilda platser?
Jag har bott i Jakobstad i ett år nu och fortfarande inte besökt Aspegrens trädgård så dit ska vi asap! Ska också ta reda på vad det skulle kosta att ha bröllopet där....iiiiik!)

Vad är det somrigaste plagget du har?
Jag har några blommiga klänningar jag älskar! Mina zebrabyxor är också sommar för mig.

Sommarregn - ja eller nej?
JA! Älskar när det regnar - så länge jag inte behöver stå ute mitt i det. 

Har du tänkt utmana dig själv i sommar?
Jag har inte planerat något sådant i varje fall men man vet ju aldrig.

Och till sist - din bästa sommarrutin!
Jag går inte nånstans utan SPF 50 och vattenflaskan i handväskan! Det är superviktigt att skydda sin hy från solen och att komma ihåg att dricka åtminstone 2l per dag! Du mår så mycket bättre om du dricker tillräckligt mycket vatten varje dag! True story.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar