Portfolio

måndag, juni 29, 2015

Weekend

Hem, sköna hem!
Nu är vi hemma i stan igen efter en lång weekend i Terjärv. Vi satt hundvakt åt miss Jackie, hon är en dansk pomeranian. Det kändes verkligen som en semester. Ingen dator hade jag med mig och därför blev det mycket mindre skärmtid än om jag hade varit hemma. Istället läste jag ut en bok, virkade, såg flera filmer och jag och Ronnie åt tillsammans och inte framför varsin skärm. Jag tror inte vi tjafsade en enda gång under hela helgen. Det blir tyvärr lite så när båda är arbetslösa och hemma hela dagarna, det blir mycket onödigt tjafs. Det var också så skönt att bo i ett egnahemshus med stor gård och terrass, vi grillade varje kväll, hunden har en hage som hon kan springa fritt i, det var mysigt! 

Vi hann också besöka lite folk, min familj på fredagskvällen där vi åt jättegod grillad mat, på lördagen besökte vi Ronnies farmor och på söndagen kom Ronnies bror med familj över. Tvillingarna är så himla söta, min babyfeber är värre än någonsin, haha. Vi hann också prova den nya pizza/kebab restaurangen i byn och jag ger den klart godkänt! Inredningen borde dock uppdateras rejält. En glass hann vi också äta från byns grill. En riktigt kul helg - den var välbehövd. Det känns som att jag är mycket gladare och positivare inför framtiden, jag har fått ny energi. Man blir lätt deppig när man är arbetslös och söker jobb efter jobb men inget nappar så det känns mycket bättre efter den här helgen. 

Bilderna får tala för sig själva.

Hoppas ni alla får en fin vecka och förhoppningsvis är sommarvärmen här nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar