Portfolio

måndag, november 02, 2015

Bokutmaning - Oktober

Förutom två Harry Potter böcker läste jag också den här boken under oktober månad. Måste nog trappa upp läsandet nu i november om jag ska klara av min bokutmaning, hittills har jag läst 36 böcker det här året, målet är 52 böcker. Men alltså HP 5:an är så himla lång, över 1000 sidor så det tog tid.


E.Lockhart - Kanske är det allt du behöver veta
En vacker och välbärgad familj, där ingen är kriminell, ingen är missbrukare och ingen är misslyckad. En privatägd ö, en spirande kärlekshistoria och det starka bandet mellan fyra vänner - en vänskap som snart blir destruktiv. En revolution. En olycka. En hemlighet. Sanningen. 



Min recension:
Baksidestexten fångade mitt intresse och den hade fått högt betyg på goodreads så jag kollade om den fanns hos mitt bibliotek och det fanns den som tur! Reserverade den (jag tycker att webb-bibliotek är så behändigt, oftast kollar jag upp böcker online, t.ex. på goodreads eller adlibris istället för att stå och söka böcker i bibban) och hämtade den några dagar senare.
Hur som helst, boken var det ja. Det är en ungdomsroman och eftersom jag var så nyfiken på vad det var som hade hänt åt huvudpersonen plöjde jag igenom boken på ett par dagar. Cadence kommer inte ihåg vad som hände den där femtonde sommaren på ön och återvänder dit två år efter olyckan. Saker och ting börjar nystas upp och sen inser hon vad det är som har hänt.....
Jag har läst ganska många deckare och sett filmer som går i samma anda som boken och gissade faktiskt till mig svaret en tid före det avslöjades. *känner mig så smart* Men jag tänker inte avslöja något för er. Jag gillade den, jag ger boken 3/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar