Portfolio

onsdag, november 18, 2015

Onsdagsinspo: mitt drömkök

En dag kommer vi att bygga vårt eget hus och det längtar jag efter såååå mycket! Men än så länge kan jag bara drömma om hur det skulle se ut...och såhär föreställer jag mig att mitt drömkök skulle se ut!
Källor:  delikatissens och bloglovin

Vita väggar/kakel men en eller två skulle gärna få vara tegel. En köksö med en bänkskiva som skulle gå över kanten så man skulle kunna ha några barstolar där. Rostfria vitvaror. 

Källor: stylizimo-blog och ohhhmhhh.de

 Vita, moderna köksskåp utan handtag. Bänkskivan vore betong!
Några öppna hyllor. Golven skulle vara ljusa trägolv.

Källor: myscandinavianhome och mariaemb

I kombination till köket skulle det finnas ett långt matbord i trä, gärna så gammalt och nött som möjligt med moderna stolar runtomkring, med plats för minst tio personer. Här skulle man kunna äta, pyssla, läsa, laga läxor, ha fester och bara umgås. Ett stort, svart vitrinskåp skulle innehålla vårt favoritporslin. Sen skulle vardagsrummet finnas i samma rum som kök/matsal, open koncept helt enkelt. Ååååhhh låter det inte som ett drömhem!? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar