Portfolio

lördag, november 28, 2015

Jullistan 2015

Nu när det är lillajul och allt har jag gjort en jullista som jag snodde av Felicia, jag tog inspo från hennes listor och gjorde en egen version, gör den ni också!


Pepparkakor eller lussebullar? Pepparkakor alla gånger! Ska baka mera ikväll.....mmmm!

Julkyrkan eller Kalle Ankas jul? Pga att jag inte är kristen så väljer jag Kalle Ankas jul!

Dina tre favoritjulsånger? OJ vad svårt! Men ok; Cold december night av Michael Bublé, Christmas lights av Coldplay och den instrumentala versionen av Walking in the air från The Snowman filmen. Men det finns ju så många bra!



Vilken jultradition ser du mest fram emot? Att se på The Snowman på julaftonsmorgonen, all julmat, julklappsutdelningen, när man sitter uppe sent och spelar brädspel och playstation med brorsan, äter choklad och bygger det obligatoriska pusslet med mamma. Åhh myyys!

Vad är ditt absoluta favoritgodis och favoritmat under julen? 
Choklad, surprise, surprise! Och julskinkan.

Bästa julklapp du nånsin fått? Hmm, svår fråga. Kanske när jag och syrran fick det där Belville lego stallet med hästarna när vi var små. Eller när jag fick den där gympa-Barbien, haha. 


Vad måste finnas på julbordet? Julskinka förstås. Mammas köttbullar, alla lådor, rödbetssallad, och någon god efterätt. Säkert glömde jag något nu men. 

Vad är din favoritjulfilm? Holiday med Cameron Diaz, Jude Law, Jack Black och Kate Winslet. Bästa julfilmen eveeeeer.

Glögg eller julmust? Jag tror julmust - just nu. Båda finns nog i kylskåpet för tillfället.


Fira jul utomlands eller i Finland? Hemma i Finland! En jul firade jag i Usa och det var minst sagt en besvikelse. Jag hade uppfattningen att alla dekorerade sina hus som galningar men nepp. Iaf inte i det området jag bodde i. Inga uteljus eller något. Weird....

Plastgran eller äkta? Äkta! Som dotter till en skogsman (hehe) är jag typ uppvuxen i skogen (ok inte riktigt) så en äkta gran är ett måste. Och att stjäla julgranen från någon annans skog är ett 
BIG NO NO! VEM GÖR SÅ!??????

Vad är ditt bästa julminne? Hmm...de där svinkalla barndomsjularna när vi hade snö upp till fönstren och vi byggde snögrottor och snögubbar före julmaten. Jäkla global warming....


När öppnar du dina julklappar? En på julaftonsmorgonen och resten på kvällen, efter julmaten.

När ska granen plockas fram? När jag bodde hemma så plockade vi fram granen tidigast tre dagar före julen men i år när jag har planerat att ha min första gran, så kanske runt 15:e december, beror på när jag slipper hem till Terjärv och till pappas skogar, hehe.

Vad är det viktigaste med julen? Att spendera tid med nära och kära och göra saker tillsammans, att äta god mat och vara tacksam och visa kärlek och omtanke till ALLA.



Bilderna är från julen 2014. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar