Portfolio

torsdag, september 03, 2015

DIY dynvar


När jag restaurerade farmors gamla stol i våras slapp det av en bit tyg. Jag hade tänkt sy ett dynvar av det hela sommaren men det blev aldrig av. I tisdags gick jag in vid tygaffären här i stan ock köpte en bit tyg som jag behövde för bakstycket av dynvaret, det var en så pass liten bit som slapp över av möbeltyget så det räckte bara till framsidan. Jag har aldrig varit någon hejare på att sy, det enda inom handarbete som jag inte riktigt får till. Då har jag ju också en skräddare i huset så det har nästan alltid varit han som fått sy gardiner osv. Men den här gången sydde jag till och med fast en dragkedja och det blev helt okej! Jag är så stolt över mig själv, haha. Såklart frågade jag tips av Ronnie men jag har sytt allt heeeelt själv. Övning ger färdighet!

4 kommentarer: