Portfolio

måndag, maj 04, 2015

Don't let your period get you down

Om ni läste förra inlägget kan ni kanske förstå att jag sov ganska dåligt i natt. Somnade någon gång runt fem tror jag. Gick upp klockan åtta för att koka kaffe åt älskling (dricker inte själv kaffe) och somnade om. Vaknade 45min senare av en hejdå-puss och sov sedan till 12:30. Ojdå.

Vaknade med mensvärk, släpade mig till soffan med frukost och två timmar senare hade jag dragit på mig mina trasigaste jeans och gick in till ett soligt Jakobstad. Hämtade ut ett paket som jag väntat på - snurrebussar, oksideringsmedel, örhängestappar och silverkedjor. Nöjd guldsmed!

Sen lånade jag några böcker på bibban och satte mig på rådhustrappan och läste Virginia Woolf medan solen brände min näsa. Pojkvännen kom gåendes, supercool som alltid. Sen gick vi hand i hand för att handla mat och sen de två kilometrarna hem igen.

Väl hemma yogade jag (haft lite dipp med yogan de senaste dagarna men idag kändes det superbra!) och lagade sen en svingod middag; ris, kyckling och avokadosallad! Nu blir det my guilty pleasure, RHOBH. Och choklad. Geisha ofc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar