Portfolio

lördag, maj 30, 2015

Ett år har gått

Grattis till alla studenter och de som tar en yrkesexamen idag! Själv har jag inte gått gymnasiet, men tagit två artesanexamen. För ett år sedan blev jag färdig guldsmed från Axxell, Ekenäs och såhär såg det ut då! Dagen efter gick flyttlasset upp till Jakobstad, efter tre fina år i Ekenäs. Älskade att bo där men vi trivs bra här också. Ibland saknar jag söndagspromenaden runt västvallen dock, havet alltså! Så vackert.
Vi hade vernissage i Helsingfors och ingen mindre än Marja Suna (designat mycket för Marimekko och Kalevala Koru) öppnade vår utställning. Det lilla galleriet var proppfullt och jag fick bra feedback från en annan stor designer för Marimekko!!! Det var stort.


 Som vi hade längtat efter att flytta till en större lägenhet! Det var värsta lyxlägenheten efter vår lilla tvåa med plastmattor. Nu fick vi laminatgolv, tvättmaskin i lägenheten och det bästa, wait for it..............diskmaskin!


 Här hoppas jag att vi kommer bo i flera år ännu men inte för evigt. 
Vi ska ha ett eget hus en dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar